De eerste Donateursdag in de geschiedenis van de stichting Vrienden van de Friezenkerk is een groot succes gebleken. Vrijdag 4 oktober kwamen tientallen donateurs bij elkaar in Hilversum om met elkaar een boeiend middagprogramma te volgen. Voorzitter Ed Nijpels heette iedereen welkom, waarna journalist Stijn Fens van KRO-NCRV een stukje van een documentaire liet zien die hij ooit maakte over de Friezenkerk. Sible de Blaauw, bestuurslid van de stichting Vrienden van de Friezenkerk, hield een zeer boeiende lezing over zijn onderzoek rondom de Friezenkerk. De toehoorders lieten hun hersens kraken tijdens een heuse Romeinse Raadsels-quiz waarna er werd afgesloten met een borrel.

Geboeid kijken naar een stukje documentaire van Stijn Fens.

Lidy Peters vertelt over haar werk in Rome.

Stijn Fens interviewt Sible de Blaauw over zijn interessante onderzoek rondom de Friezenkerk

Sible de Blaauw

Een videoboodschap uit Rome van rector Antoine Bodar voor de donateurs.

Romeinse Raadsels-quiz!

Voorzitter van de stichting Vrienden van de Friezenkerk Ed Nijpels