Familievieringen

Voor wie?

Voor gezinnen met kleine en grote(re) kinderen. Ouders kunnen in alle rust de Eucharistieviering meemaken terwijl de kinderen naar de nevendienst gaan.

Door wie?

Dit initiatief wordt in samenwerking met een groep ouders georganiseerd door rector Mgr. Hurkmans.

Waar en hoe?

In de Friezenkerk wordt op de zondagen van de familieviering in de Titus Brandsma-zaal altijd een kindernevendienst verzorgd waarin aandacht wordt besteed aan het thema van de zondag in een stukje catechese. Oudere kinderen zijn ook altijd heel welkom om als misdienaar in de viering mee te doen of te helpen bij de nevendienst. De kinderen kunnen actief meedoen aan de Eucharistieviering door bijvoorbeeld een voorbede te lezen of in de processie een kaarsje te dragen. Als er voldoende animo voor is, kunnen buiten de familievieringen om activiteiten voor kinderen georganiseerd worden zoals een palmpaasstok knutselen of koorzang.

Wanneer?

De familievieringen worden zo mogelijk altijd op de eerste zondag van de maand gepland. Alleen als het echt niet anders kan, wordt de datum verschoven.

Hoe op de hoogte te blijven?

Op de site zetten we de familievieringen altijd tijdig op de agenda, maar ook per mail houden we gezinnen op de hoogte van de aankomende familievieringen. En van eventuele andere initiatieven voor kinderen. Wilt u toegevoegd worden aan de mailinglist? Of heeft u andere vragen? Schroom niet en schrijf ons op familievieringen@friezenkerk.nl.